tourbus

Mijn toenmalige vriend en ik hadden een boek op schoot. Achterin de tourbus naar Bordeaux, perfect gecentreerd met uitzicht op de neksteunen van onze medepassagiers. Ik keek op van mijn boek en keek hem met de bekende blik aan. Een blij kopje met stoute glimlach van oor tot oor. Geen woord werd er gewisseld, maar de daad was duidelijk.

“Maar …nee…Hier? Dat kan echt niet”, hoor ik hem nog vertwijfeld zeggen. Maar daarna zweeg hij en zwijgen betekent instemmen. En dus ontknoopte ik razendsnel zijn broek voor een vlugge orale verdienst. Ik kreeg half de slappe lach bij het aanzicht van onze nietsvermoedende medepassagiers. De stop kwam in zicht, voor zowel mijn vriend als de buschauffeur. En dus pakte ik mijn spullen en knoopte ik de boel dicht. Als ijverige passagiers snelden we als eerste naar de hoofduitgang van de bus, bij de chauffeur. “You are a lucky man”, zei hij lachend met Frans accent. Met rode wangen draaide ik me om, om de geschokte medepassagiers aan te kijken. Zwijgen. Wegkijken. De bus had grote spiegels aan de voorzijde. Ai.

Getagged , , ,

Geef een reactie

